Să-mi spui minciuni frumoase! | Mituri și .. profituri pentru piele

Să-mi spui minciuni frumoase!

În principiu, în industria cosmetică, ca și în alte domenii ale farmaciei, publicitatea a mers umăr la umăr cu cercetarea. Fie că inovarea a răspuns doleanțelor publicului larg, fie că anumite descoperiri științifice au fost rapid și intens promovate publicitar, cele două domenii au fost intrinsec legate. Uneori legătura a fost atât de strânsă, încât publicul consumator informat (chiar năucit de informație) a pierdut șirul relației cauză-efect.

Mai mult decât atât, unele curente din modă au pedalat rapid pe sensul de mers dorit de știință/cercetare. În această privință, vă aduc aminte trei curente de fashion ce au făcut (și fac în continuare) istorie:

  • anii 2000, cu părul perfect întins, cu luciu și aspect sănătos ce a reprezentat, de fapt, promovarea studiilor legate de keratina părului și de rolul hidratant al ceramidelor;
  • anii 2010 au fost dominați pe podiumurile caselor de modă de fotomodele cu pistruile la vedere, vizibil ferite de razele soarelui; ne aflam în plină epocă a cunoșterii dezastrelor produse de radiația ultravioletă asupra pielii;
  • actualmente asistăm la perfecțiunea în make-up (sculptură, sprâncene revenite la linia lor naturală, zone de luminozitate ale feței), aceasta fiind risposta industriei cosmetice față de progresele rapide ale medicinii estetice, mai mult sau mai puțin invazivă.

Totuși, deși de cele mai multe ori, advertisingul a mers mână în mână cu cercetarea, au mai rămas zone nebuloase ale științei care sunt, voit sau nevoit, ținute sub tăcere de agențiile de promovare. Probabil că experții în psihologie ai departamentelor de marketing știu cu siguranță că unei părți a publicului consumator trebuie să îi spui ceea ce vrea să audă. Fie că sunt mentalități vechi, greu sau imposibil de zdruncinat, fie că sunt concepte în baza cărora produsele cosmetice cresc considerabil cifrele de afaceri ale producătorului, unele mituri vor rămâne mereu în picioare.

Totuși, indiferent unde s-ar situa adevărul științific, consumatorul nu poate fi acuzat niciodată de necunoaștere, de ignoranță. În foarte multe privințe, el a fost martorul tăcut și pasiv al unor controverse științifice…

O dezbatere între: mit – controversă – adevăr dovedit este ceea ce vă propune acest capitol.

Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue