Frumusetea se învață - lucrurile sunt într-o dinamică continuă
·

Frumusețea se învață, step by step

Frumusețea se învață? De ce? O știm din totdeuna

Noi femeile ne naștem, instinctiv, cu știința frumuseții. La 1 an de viață alegem oglinda, iar nu peste mult timp, fardurile. La adolescență ne simțim bombardate de informațiile despre imperfecțiunile tenului, știri pe care le digerăm de-a valma.

Ca într-un film pe repede – înainte, vin apoi peste noi tutoriale de make-up și staruri de mare notorietate, care ne spun ce e bine și ce e rău. E un noian de informații, iar unele se bat cap în cap… Însă taman asta dă savoare și farmec disputelor din mediul online. Și da, ne plac disputele!

Cu toată informația din online, eu continui să spun: frumusețea se învață din cărți

Am să îți dau trei argumente forte în favoarea tezei mele, potrivit căreia frumusețea se învață de la specialiști.

  1. În cosmetică, cercetare farmaceutică și medicină estetică lucrurile se schimbă foarte rapid. Domeniile acestea sunt extrem de dinamice. Ceea ce ieri era valabil, azi devine controversat, iar mâine negat. De a lungul timpului, specialiștii s-au contrazis (pe baze științifice) în numeroase privințe: a sta sau a nu sta la soare, a ne alimenta sau nu cu soia, a crede sau nu în cosmeticele antiaging. Controversele nu au fost niciodată de dragul dialogului, ori a ratingului publicației, ci au avut întotdeauna dovezi. Las aici o probă, un articol relativ recent, ce inventariază controversele din domeniul cosmeticii antiaging, publicat în revista Clinics in Dermatology. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0738081X13000801
  2. Este în natura publicității să exagereze. Publicitatea este subiectivă prin definiție și apără (ceea ce este firesc!) interesele firmei pe care o reprezintă. Astăzi tehnici subtile de marketing știu să identifice nevoile publicului consumator. Dar, mai mult decât atât, ele știu să inducă sentimentul unei noi nevoi.
  3. Nu toate vechile teorii rezistă la proba timpului. Miturile plac, pentru că ne-au intrat în subconștient și pentru că în ele regăsim glasul bunicii…. Și ce frumoasă era copilăria! Doar că unele ipoteze vechi, chiar îmbrăcate în haine noi, nu se pot proba științific. Am consacrat capitole întregi în cartea mea MITURI ȘI PROFITURI PENTRU PIELE detronării miturilor nevalidate științific, din domeniul de skincare: https://www.estifrumoasa.ro . Așadar, nu-mi rămâne decât să invit la lectură !

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue